dnes je 9.11.2024

Input:

583/2004 Z.z., Zákon o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení účinnom k 1.1.2017

583/2004 Z.z.
ZÁKON
z 23. septembra 2004
o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
V znení:
Predpis č.
K dátumu
Poznámka
611/2005 Z.z.
1. 1. 2006
mení, 27 novelizačných bodov
324/2007 Z.z.
1. 9. 2007
mení, 15 novelizačných bodov
324/2007 Z.z.
1. 1. 2008
mení § 17
54/2009 Z.z.
1. 3. 2009
dopĺňa § 21
426/2013 Z.z.
14. 12. 2013
mení a dopĺňa 3 novelizačné body
426/2013 Z.z.
1. 1. 2014
mení a dopĺňa 34 novelizačných bodov
426/2013 Z.z.
1. 1. 2015
mení § 17
426/2013 Z.z.
1. 1. 2017
mení § 17
361/2014 Z.z.
1. 1. 2015
mení § 6
171/2015 Z.z.
1. 8. 2015
mení a dopĺňa 7 novelizačných bodov
357/2015 Z.z.
1. 1. 2016
dopĺňa § 17, § 21e a poznámky pod čiarou
91/2016 Z.z.
1. 7. 2016
dopĺňa § 7 a § 8
310/2016 Z.z.
1. 1. 2017
mení a dopĺňa 12 novelizačných bodov
310/2016 Z.z.
1. 1. 2019
doteraz neuvedené
Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone:
Čl. I
PRVÁ ČASŤ
ÚVODNÉ USTANOVENIA
§ 1
Predmet úpravy
(1) Tento zákon upravuje
a) rozpočty územnej samosprávy, ktorými sú rozpočet obce1) a rozpočet vyššieho územného celku, 2)
b) rozpočtový proces, pravidlá rozpočtového hospodárenia, zostavovanie a schvaľovanie záverečného účtu obce a záverečného účtu vyššieho územného celku,
c) finančné vzťahy medzi štátnym rozpočtom a rozpočtami obcí a štátnym rozpočtom a rozpočtami vyšších územných celkov, finančné vzťahy medzi rozpočtami obcí a rozpočtami vyšších územných celkov navzájom, ako aj finančné vzťahy rozpočtov obcí a rozpočtov vyšších územných celkov k iným právnickým osobám a fyzickým osobám.
(2) Ustanovenia tohto zákona sa vzťahujú na mestské časti, ktoré sú právnickými osobami, v rovnakom rozsahu ako na obce; pri určovaní príjmov a výdavkov rozpočtu mestských častí podľa tohto zákona sa prihliada na podmienky vymedzené štatútom podľa osobitného predpisu. 3)
(3) Na obce a vyššie územné celky a nimi zriadené rozpočtové organizácie a príspevkové organizácie ako súčasti sektora verejnej správy sa vzťahuje osobitný predpis4) s odchýlkami uvedenými v tomto zákone.
§ 2
Vymedzenie pojmov
Na účely tohto zákona sa rozumie
a) návratnými zdrojmi financovania prostriedky rozpočtu obce alebo rozpočtu vyššieho územného celku z prijatých úverov, pôžičiek, návratných finančných výpomocí, zo zmeniek a z komunálnych obligácií vydaných obcou alebo vyšším územným celkom,
b) prebytkom rozpočtu obce alebo rozpočtu vyššieho územného celku kladný rozdiel medzi príjmami rozpočtu obce alebo rozpočtu vyššieho územného celku a výdavkami rozpočtu obce alebo rozpočtu vyššieho územného celku zistený podľa § 10 ods. 3 písm. a) a b),
c) schodkom rozpočtu obce alebo rozpočtu vyššieho územného celku záporný rozdiel medzi príjmami rozpočtu obce alebo rozpočtu vyššieho územného celku a výdavkami rozpočtu obce alebo rozpočtu vyššieho územného celku zistený podľa § 10 ods. 3 písm. a) a b).
§ 3
Finančné vzťahy štátu k rozpočtom obcí a k rozpočtom vyšších územných celkov
(1) Finančné vzťahy štátu k rozpočtom obcí a k rozpočtom vyšších územných celkov sú
a) podiely na daniach v správe štátu,
b) dotácie na úhradu nákladov preneseného výkonu štátnej správy,
c) ďalšie dotácie v súlade so zákonom o štátnom rozpočte na príslušný rozpočtový rok.
(2) Finančné vzťahy podľa odseku l písm. a) ustanovuje osobitný predpis5) a zabezpečujú sa prostredníctvom daňových úradov.6) Finančné vzťahy podľa odseku l písm. b) sa zabezpečujú prostredníctvom správcu kapitoly štátneho rozpočtu, do ktorého vecnej pôsobnosti patrí výkon štátnej správy, ktorý sa preniesol na obec alebo vyšší územný celok. Finančné vzťahy podľa odseku 1 písm. c) sa zabezpečujú prostredníctvom Ministerstva financií Slovenskej republiky (ďalej len ministerstvo financií ) alebo správcu kapitoly štátneho rozpočtu, do ktorého vecnej pôsobnosti patrí činnosť, ktorá sa má financovať.
(3) Dotácie podľa odseku 1 písm. b) sa poskytujú na základe